جراحي بيني | قيمت جراحي بيني جراحي بيني | قيمت جراحي بيني .

جراحي بيني | قيمت جراحي بيني

جراحي زيبايي بيني گوشتي


Fleshy-nose

براي جراحي بيني بهترين افراد كساني هستند كه نقايص مشخصي در بيني شان داشته باشند و از پيش از انجام جراحي با جراح همكاري كافي داشته باشند.

جراحي زيبايي بيني گوشتي

مي گويند جراحي هاي بيني گوشتي خوب از آب درنمي آيد، ولي اگر بيني تان استخواني باشد، نتايج جراحي ايده آل تر است. مي گويند اگر بيني گوشتي داريد، پس از جراحي دوباره گوشت اضافي مي آورد و يا آن شكل دلخواه را به دست نخواهيد آورد و… . اينها برخي از شنيده هايي است كه افرادي را كه بيني گوشتي دارند و از شكل بيني شان راضي نيستند، از تيغ جراحي مي ترساند.

 

«اصلاح بيني هاي گوشتي با جراحي زيبايي به خوبي امكان پذير است و اگر اصولي انجام شود، نتيجه مطلوب داشته و به اصطلاح با برگشت همراه نخواهد بود.

اصول اصلاح در اين بيني ها تا حدودي با بيني هايي كه اشكالشان فقط برجستگي استخواني واضح است، متفاوت مي باشد و توجه نكردن به اين تفاوت هاست كه سبب بروز نارضايتي بعد از عمل مي شود.

هدف از جراحي در بيني هاي گوشتي فرم دادن به بيني در راستاي متناسب شدن آن با ساير اجزاي صورت است نه صرفا كوچك كردن آن!

جراحي هايي كه فقط با هدف كوچك كردن بيني انجام مي شوند، علاوه بر مشكلات تنفسي از نظر ظاهري نيز در درازمدت مطلوب نخواهند بود.

با توجه به اينكه حمايت اسكلتي بيني هاي گوشتي ضعيف است، جهت شكل دادن به بيني و خوش فرم كردن آن ابتدا سايز بيني تعديل مي شود و غضروف هايي كه در وضعيت مناسب نيستند جابجا مي گردند. سپس ساختارهاي ضعيف توسط پيوندهاي غضروفي تقويت مي شود.
سن مناسب براي عمل جراحي بيني ۱۸ سالگي است، ولي در صورت كامل بودن رشد جسمي در سنين پايين تر مانند ۱۵ سالگي هم امكان پذير است

ضخيم بودن پوست يك عامل محدود كننده است. پوست ضخيم قابليت چسبيدن كامل به اسكلت كوچك شده زير خود را ندارد. در نتيجه بيني هاي كوچك شده در برخي مناطق بخصوص ناحيه بالاي سر بيني برجستگي پيدا مي كند و سبب مي شود عليرغم جراحي، سر بيني همچنان پهن و بدون فرم جلوه كند.

نكته ديگر در جراحي بيني هاي گوشتي اين است كه تورم بعد از عمل در اين بيني ها طولاني تر است. به عبارت ديگر حداقل يك سال براي فرم گرفتن بيني بعد از عمل، زمان لازم است.

البته جهت كمك به تسريع بهبودي تورم، اقداماتي نظير تزريق دارو در موضع تورم با صلاحديد پزشك جراح موثر است.

نكته آخر اينكه، دستگاه هاي كوچك كننده بيني هيچ نقشي در تقويت غضروف هاي ضعيف و تغيير وضعيت آنها ندارند. در نتيجه توصيه به استفاده از آنها به عنوان جايگزين عمل جراحي، صرفا انگيزه تجاري دارد و عوام فريبي است.هوشيار باشيد!»

 

شما چه بيني را گوشتي به حساب مي آوريد؟

ساختمان بيني از پوست و گوشت و غضروف و استخوان تشكيل شده است. شكل بيني و تناسب اجزاي آن در افراد گوناگون با هم تفاوت دارد. خيلي از مواقع در تشخيص اين موارد اشتباه مي شود و بيني هاي معمولي به اشتباه گوشتي قلمداد مي شود كه موجب نگراني بيمار مي شود. گاهي اوقات مشكلات بيني به علت ناهنجاري هاي غضروفي استخواني است كه راحت تر قابل اصلاح است، ولي درباره بيني هاي گوشتي هم در صورت تجربه كافي جراح نتايج ايده آلي خواهد بود.
جراحي زيبايي بيني

از ميان كساني كه بيني گوشتي دارند، چه كساني بهتر است مورد جراحي قرار گيرند؟

براي جراحي بيني بهترين افراد كساني هستند كه نقايص مشخصي در بيني شان داشته باشند و از پيش از انجام جراحي با جراح همكاري كافي داشته باشند. بايد پيش از عمل جراحي با پزشك شان صحبت كنند و درباره نتايج عمل جراحي به طور كامل توجيه شوند.

مراحل انجام عمل جراحي به طور كامل برايشان توضيح داده شود تا مشكلي در اين باره نداشته باشند.

حال اگر بيني مان گوشتي باشد، بايد چه انتظاراتي از نتيجه جراحي بيني داشته باشيم؟

هدف از هر عمل جراحي زيبايي، بهبود بخشيدن به وضع ظاهري است نه رسيدن به زيبايي مطلق و كامل. از سوي ديگر، نوع پوست افراد گوناگون با يكديگر متفاوت است و ممكن است فردي به دليل نوع پوست صورتش و يا دلايل ديگر، مورد مناسبي براي جراحي بيني اش نباشد. اشكالات گوناگون بيني مانند پهن بودن بيني، بزرگ بودن سوراخ هاي بيني، جعبه اي شكل بودن نوك بيني، افتادگي نوك بيني و… طي عمل جراحي بيني افرادي كه بيني گوشتي دارند، اصلاح مي شود.

بهترين سن براي جراحي بيني چه سني است؟

به طور معمول، سن مناسب براي عمل جراحي بيني ۱۸ سالگي است، ولي در صورت كامل بودن رشد جسمي در سنين پايين تر مانند ۱۵ سالگي هم امكان پذير است و حتي مواردي كه به علت تغيير شكل يا انحراف شديد تيغه بيني انسداد كامل ايجاد شده، در سنين پايين تر هم جراحي محدود با دقت در آسيب نرساندن به مراكز رشد غضروف و استخوان قابل انجام است.

بعضي ها مي گويند، نتايج جراحي بيني گوشتي با ليزر بهتر از آب درمي آيد. درست است؟

خير. استفاده از ليزر در اعمال جراحي سر و گردن به مشكلات خاصي مانند ضايعات پوستي، عيوب انكساري چشم و ضايعات حنجره محدود است، ولي اعمال جراحي زيبايي با ليزر بيشتر جنبه تبليغي و عوام فريبي دارد و در دستان جراح مجرب ضرورتي ندارد.
آنچه كه از بيني كاسته يا به آن افزوده مي‌شود، معمولا به همان صورت باقي مي‌ماند، اما آنچه در مورد بيني گوشتي صدق مي‌كند، تورم شديدتر و طولاني‌تر است

گاهي كسي بيني گوشتي دارد و در طراحي كامپيوتري بيني قلمي برايش تصوير مي شود، ولي در نهايت پس از عمل بيني اش به آن شكل درنمي آيد. مي توان به اين طراحي هاي كامپيوتري اعتماد كرد؟

اين متاسفانه از مواردي است كه دامن گير افراد و همكاران جوان مي شود چون براي جذب بيمار با ايجاد ذهنيات و تصورات غيرواقعي سطح انتظار بيمار را بالا مي برند. چنين كاري حتي در صورت موفقيت آميز بودن جراحي، نارضايتي بعدي بيمار را در پي خواهد داشت.

بهترين طراحي عمل، در حين انجام عمل جراحي است كه ضمن حفظ عمل طبيعي بيني، شكل بيني هماهنگ با ساير اعضاي چهره باشد و پيش از آن به بيمار اين مورد توضيح داده شده باشد. طراحي كامپيوتري هيچ تاثيري در شيوه و نتايج طراحي زيبايي بيني ندارد و جنبه تبليغاتي دارد.

آيا روش جراحي بيني استخواني با بيني گوشتي متفاوت است؟

ابتدا يك نكته را بگويم. در ايران به ندرت ممكن است با كسي برخورد كنيم كه فقط بيني گوشتي يا بيني استخواني داشته باشد و در اغلب موارد تركيب هر دو وجود دارد و بايد تكنيك‌هاي مناسب براي هر دو را به كار برد.

در بيني‌هاي استخواني مهم‌ترين كار، كاستن از حجم بيني و شكل‌دهي به آن است، در حالي كه در بيني‌هاي گوشتي مهم‌ترين اقدام كاستن بافت از يك قسمت و افزودن بافت به قسمت يا قسمت‌هاي ديگر است.

بافت افزودني در اغلب موارد غضروفي است كه از تيغه بيني برداشته مي‌شود، ولي گاهي به علت سابقه ضربه يا شكستگي يا به دليل نامشخص تيغه غضروفي بيني، استخواني مي‌شود و قابل استفاده نيست. در اين هنگام معمولا انتخاب دوم غضروف گوش است.

لازم به ذكر است كه برداشتن غضروف از گوش اثر بسياري كمي بر جاي مي‌گذارد و نبايد براي افراد نگراني ايجاد كند.

شكل دادن به بيني گوشتي بسيار مشكل است و توصيه مي‌كنم كه فقط توسط جراحان باتجربه انجام شود.

آيا درست است كه بيني گوشتي برمي‌گردد؟

خير. آنچه كه از بيني كاسته يا به آن افزوده مي‌شود، معمولا به همان صورت باقي مي‌ماند، اما آنچه در مورد بيني گوشتي صدق مي‌كند، تورم شديدتر و طولاني‌تر است.

تورم طولاني‌مدت ممكن است منجر به ايجاد بافت فيبروز و در نتيجه در همان حالت پايدار شود.

بنابراين مراقبت‌هاي پس از عمل از جمله دو بالش گذاشتن زير سر موقع خواب، ماساژ و چسب زدن بايد با دقت بيشتر رعايت گردد و طولاني‌تر انجام شود و نيز ممكن است نياز به تزريق آمپول‌هاي ضدالتهاب طولاني اثر وجود داشته باشد.


برچسب: ، تصاويري از قبل و بعد از عمل بيني گوشتي، دانستني هايي دباره عمل بيني گوشتي، عوارض عمل بيني گوشتي، قيمت عمل بيني گوشتي، مشكلات بعداز عمل بيني گوشتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۱:۱۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :