جراحي بيني | قيمت جراحي بيني جراحي بيني | قيمت جراحي بيني .

جراحي بيني | قيمت جراحي بيني

جراحي بيني

جراحي-زيبايي-بيني

عمل بيني يكي از رايج‌ترين جراحي‌هايي است كه امروزه به‌خصوص در كشور ما انجام مي‌شود. با اين حال خيلي از افراد تنها و تنها به ظاهر و شكل نهايي بيني توجه دارند و مسائل ديگر براي‌شان از اهميت كمتري برخوردار است. اما تنها پزشك و نحوه جراحي تضمين‌كننده رضايت مطلوب از نتيجه عمل نيستند و غير از اين دو مورد كليدي موارد ديگر هم بايد رعايت شود. در ادامه در‌مورد همه نكاتي كه بايد قبل و از بعد از جراحي بدانيم، صحبت مي‌كنيم.

بيني يكي از مهم‌ترين اعضاي بدن است كه عملكرد آن نقش حياتي براي انسان دارد و كوچك‌ترين اختلال براي اين عضو مي‌تواند مشكلاتي را به همراه داشته باشد. با اين حال اين عضوي است كه در وسط صورت قرار گرفته و عيوب ظاهري آن بيشتر از ساير اعضاي بدن به چشم مي‌خورد. عيوب ظاهري بيني علاوه بر اينكه در مشاهده‌كننده حس ناخوشايندي ايجاد مي‌كند، سبب مي‌شود زيبايي بقيه اجزاي چهره نيز تحت‌تاثير قرار بگيرد. با اين حال خيلي اوقات شده كه در كنار مشكلات ظاهري، اختلال داخلي از‌جمله پوليپ، انحراف تيغه بيني و بزرگي شاخك بيني وجود داشته باشد. براي همين برخي افراد اگر امكانش وجود داشته باشد همزمان با عمل زيبايي، اختلال‌هاي بيني را هم درمان مي‌كنند. با اين حال اولين نكته‌اي كه بسيار حائز‌اهميت است اينكه وضعيت تنفس بيني بهبود پيدا كند.
پيش از عمل به چه نكاتي بايد توجه داشت؟

– آسپرين و داروهاي مشابه آن مانند پروفن دست‌كم دو هفته پيش از عمل نبايد مصرف شوند زيرا تمايل به خونريزي را افزايش مي‌دهند.

– در صورت سرماخوردگي ويروسي لازم است عمل جراحي به مدت چند هفته به تعويق بيفتد.

– هدف هر عمل زيبايي بهبود بخشيدن به وضع ظاهري است نه رسيدن به زيبايي كامل و مطلق.

– دو هفته قبل و بعد از عمل جراحي نبايد سيگار كشيد.

– ۸‌ساعت قبل از عمل نبايد چيزي خورد.

– در صورت مصرف داروهاي گياهي بايد با پزشك خود مشورت كنيد

در صورت عدم انجام دقيق و صحيح جراحي پلاستيك بيني چه عوارضي ممكن است ايجاد شود؟

جراحي پلاستيك بيني مانند هر جراحي ديگري ممكن است با عوارض همراه شود. در صورت دقت و مهارت جراح رعايت نكات و دستورها به‌وسيله بيمار احتمال اين عوارض به حداقل مي‌رسد. مي‌توان عوارض جراحي بيني را به دو دسته تقسيم كرد. عوارض تنفسي ممكن است از مشكلات مختلفي ناشي شود كه عبارتند از:

– چسبندگي‌هاي داخل بيني

– باقي ماندن انحراف تيغه بيني

– تنگي سوراخ‌هاي بيني حائزاهميت است كه بيماران به هيچ وجه به جراح خود براي كوچك كردن پره‌ها يا سوراخ‌هاي بيني اصرار نكنند.

– تنگي دريچه داخلي بيني از وخيم‌ترين عوارض تنفسي جراحي‌هاي بيني است و به‌طور معمول بر اثر برداشتن بيش از حد بافت‌ها و غضروف‌هاي بيني ايجاد مي‌شود. حين جراحي پلاستيك بيني بايد دقت زيادي از جانب جراح اعمال شود تا حمايت ايجاد شده به‌وسيله اين غضروف‌ها تضعيف شود.

دسته دوم عوارض جراحي پلاستيك بيني يعني عوارض زيبايي شامل:

– بيني زيني شكل بر اثر برداشته شدن بيش از حد قوز استخواني يا غضروفي

– انحراف قسمت استخواني يا غضروفي بيني به‌علت اصلاح نشدن كامل تيغه داخلي بيني، جداشدگي قسمت استخواني و غضروفي

تمام نكات ذكر شده حائز‌اهميت است اما مراقبت‌هاي بعد از عمل جراحي بيني هم تاثير بسزايي دارد كه اين بخش برعهده بيمار است و بايد تمام نكات را با دقت انجام و رعايت كند. به عنوان مثال خونريزي مي‌تواند يكي از عوارضي باشد كه بيمار طي مراقبت نكردن بعد از عمل دچار آن شود.

– باريك شدن بيش از حد نوك بيني و افتادگي نوك بيني، تشخيص دقيق، ارزيابي هاي كامل پيش از عمل انتخاب صحيح بيمار داوطلب جراحي پلاستيك به وسيله جراح و انتخاب دقيق جراح به‌وسيله بيمار، از عواملي هستند كه يا اتكا به آنها مي‌توان احتمال بروز پيشامدهاي نامطلوب جراحي پلاستيك بيني را تا حد زيادي كاست.
شرايط سني براي انجام عمل رينوپلاستي چيست؟

در جراحي بيني محدوديت سني مشخصي وجود دارد و توصيه مي‌شود قبل از سن تعيين شده اين عمل انجام نشود چرا‌كه مي‌تواند مشكلاتي را براي افراد به همراه داشته باشد. توصيه بر اين است كه دختران و پسراني كه كانديداي عمل جراحي بيني هستند بعد از پايان سن بلوغ اين كار را انجام دهند. اغلب دختران در پايان ۱۶سالگي و پسرها در پايان ۱۸‌سالگي به بلوغ كامل رسيده‌اند و مي‌توانند تحت عمل رينوپلاستي قرار گيرند. از طرف ديگر امروزه ‌تعداد قابل‌توجهي از متقاضيان رينوپلاستي افراد بالاي ۴۰‌سال هستند. درمورد اين دسته از كانديداها با اين شرايط سني بايد بگوييم كه چنانچه وضعيت عمومي ‌و سلامت فرد خوب باشد هيچ‌وقت براي رينوپلاستي دير نيست.
جراحي باز و بسته براي عمل رينوپلاستي چه تفاوتي با هم دارند؟

همان‌طور كه مي‌دانيد جراحي بيني به دو صورت باز و بسته انجام مي‌شود كه هركدام از اين روش‌ها بنا به شرايطي انجام مي‌شوند. روش باز به روشي گفته مي‌شود كه بين سوراخ‌هاي بيني يك برش ظريف مي‌زنيم كه در اين حالت پوست به‌راحتي از روي بيني بلند مي‌شود، اما در روش بسته برش‌هايي از داخل بيني زده مي‌شود. با اين حال در هر دو روش پوست از اسكلت‌ بيني جدا مي‌شود چرا‌كه براي دسترسي به اسكلت بيني اين كار لازم است. با اين حال هر يك از روش‌ها، مزيت‌ها و معايبي را به همراه دارند. به‌عنوان مثال در جراحي باز ديد پزشك بهتر است و راحت‌تر مي‌تواند تغييرات لازم را انجام دهد در صورتي كه در جراحي بسته اين امكان به‌راحتي وجود ندارد اما در مقابل بعد از عمل ترميم‌ها سريع‌تر و راحت‌تر انجام مي‌شوند و حتي مي‌توان گفت برعكس روش باز خبري از جاي زخم نيست. با اين حال روش باز بيشتر انجام مي‌شود اما اگر فردي نخواهد جاي زخم برايش باقي بماند، از روش بسته استفاده مي‌شود. به‌طور كلي مي‌توان گفت:

مزيت روش بسته در اين است كه:

برش پوستي‌ در ناحيه كلوملا را ندارد.
زمان عمل كوتاه‌تر است.
تورم بعد از عمل كمتر است.

مزيت‌هاي روش باز:

ديد بهتر جراح
توانايي براي انجام عمل در بيني‌‌هاي مشكل
سهولت در گذاشتن گرافت‌هاي غضروفي و استخواني يا پروتز‌ها

اما بايد به اين نكته اشاره كنيم كه برخي‌ها فكر مي‌كنند اگر كناره‌هاي بيني‌شان بخيه خورده باشد، به اين معناست كه از روش باز استفاده شده است؛ در صورتي كه براي اصلاح پره‌هاي بيني در هر روش (‌چه باز، چه بسته) ممكن است نياز به ايجاد برش در اين ناحيه باشد. اصولا اگر اشكالات بيني خفيف و محدود به برجستگي (قوز) استخواني/غضروفي باشد و سر بيني نياز به اقدام محدود داشته باشد، روش بسته ارجح است، ولي در جراحي‌هاي ترميمي (عمل بار دوم)‌، دفرميتي‌هاي ناشي از ضربه، اشكالات و غير قرينگي‌هاي سر بيني، اشكالات مادرزادي بيني (بيني/لب‌شكري) روش باز اولويت دارد. در جراحي بيني‌هاي گوشتي از آنجا كه جهت فرم گرفتن غضروف‌هاي ضعيف موجود غالبا نياز به تقويت و بازسازي وجود دارد روش باز شايد مناسب‌تر باشد.
نتيجه جراحي بيني، آيا مشخص است؟

قبل از عمل جراحي نمي‌توان به‌طور دقيق اعلام كرد كه بيني بعد از جراحي به چه شكل در خواهد آمد چرا‌كه عوامل زيادي در اين امر دخيل هستند. از‌جمله كيفيت پوست بيني يكي از فاكتور‌هاي اصلي تعيين‌كننده نتيجه نهايي عمل بيني است. غير از پوست، تبحر و تجربه جراح هم مي‌تواند در اين زمينه دخيل باشد.

پس از عمل جراحي پلاستيك بيني رعايت چه نكاتي ضروري است؟

در ۲۴ساعت اول پس از عمل بهتر است در جهت كاهش تورم دور چشم از كيسه يخ روي چشم‌ها استفاده شود.
طي چند هفته پس از عمل براي بهتر شدن تنفس مي‌توان روزانه در چند نوبت با محلول سرم نمكي، داخل بيني را شست‌وشو داد.
تا دو هفته پس از عمل سعي شود از تخليه ترشحات بيني با فشار خودداري شود.
رفتن به مسافرت بعد از ۵ تا ۷روز بعد از عمل بلامانع است.
در هفته‌هاي اول پس از عمل لازم است از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداري شود.
طي روزهاي اول پس از عمل از هرگونه ضربه به بيني بايد پرهيز شود. به‌عنوان مثال هنگام خواب بايد طاق باز خوابيد.
هنگام خوابيدن سعي شود نيم‌تنه بالاتر از پاها قرار گيرد تا ورم كمتري در ناحيه صورت ايجاد شود.
در هفته‌هاي اول پس از عمل لازم است از فعاليت‌هاي بدني شديد و ورزش‌هاي سنگين اجتناب شود.
از خوردن غذاهايي كه به جويدن طولاني نياز دارند در هفته‌هاي اول بايد پرهيز شود.
در هفته اول پس از عمل سعي شود عطسه با دهان باز انجام شود و از حركات شديد صورت هنگام خنده و نيز از گريه اجتناب شود.
شستن صورت يا حمام كردن به شرطي كه پانسمان روي بيني خيس نشود بلامانع است.
استفاده از لنزهاي تماسي چشم و مواد آرايشي روز بعد از عمل بلامانع است.

براي جراحي بيني بيهوشي بهتر است يا بي‌حسي موضعي؟

امروزه با پيشرفت‌هاي بسيار زيادي كه در بيهوشي صورت گرفته، در صورت رعايت تمام استانداردهاي لازم، يك بيهوشي كامل بهتر از بيهوشي موضعي است.


برچسب: ، جراحي زيبايي بيني، عكس هاي قبل و بعد از عمل جراحي، عكس هايي از جراحي بيني، فيلم هايي از جراحي بيني، قيمت جراحي بيني،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۴۰:۱۷ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :